Využití virtuálního sídla firmy
V souladu s platnou legislativou, především se zákonem Zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) ve znění pozdějších předpisů, je každá obchodní společnost, družstvo jakéhokoli zaměření i nezisková organizace povinna mít sídlo, které je zapsáno v příslušném veřejném rejstříku. U některých typů společností však sídlo nemusí nutně být na totožné adrese, na níž tato společnost vykonává ve skutečnosti svou činnost. Takové společnosti mohou s výhodou využívat služby virtuálního sídla. Pojem „virtuální sídlo“ nemá nic společného s pojmem virtuální realita, naopak je to skutečný kamenný objekt, jehož majitel poskytuje svým klientům možnost umístit oficiální sídlo své firmy právě do jeho nemovitosti.
Jak funguje virtuální sídlo?
Klient, který si u poskytovatele virtuálního sídla takovou službu předplatí, může mít k tomuto kroku různé důvody. Často jde o podnikatele, který poskytuje své služby on-line a nechce mít sídlo ve vlastním bytě. Stejný důvod může mít i OSVČ podnikající v oborech jako je stavebnictví, nemá vlastní prostory, ale poskytuje své služby výhradně u zákazníků. Jiným důvodem je zlepšit firemní image firmy přesunem sídla na adresu ve velkém městě. S tím bývá spojena také snaha zmenšit pravděpodobnost kontrol z finančního úřadu.
Majitel nemovitosti, ve které je virtuální sídlo dané společnosti umístěno, především poskytne statutárnímu zástupci této společnosti souhlas s umístěním sídla, což je základní podmínka pro zapsání sídla do rejstříku. Nemovitost poskytující virtuální sídlo pro obchodní společnosti, ale i např. pro osoby samostatně výdělečně činné nebo spolky pak musí splňovat určité náležitosti a dále podle konkrétních možností může poskytovat i další nadstandardní služby.
Základní služby virtuálního sídla pro společnosti:
Nemovitost, v níž je virtuální sídlo společnosti umístěno, musí být označena jménem této společnosti a musí mít poštovní schránku, do níž lze doručovat listinnou poštu. Samozřejmou základní službou virtuálního sídla firmy je přebírání poštovních zásilek, tuto schránku tedy pravidelně vybírá administrativní pracovník poskytovatele virtuálního sídla a umožní klientovi přebírání došlé korespondence, popřípadě informuje klienta o jejím doručení, takže např. v případě zásilek od úředních autorit nedojde ke zdržení. Vybraná virtuální sídla poskytují během pracovní doby také službu přebírání telefonických vzkazů pro své klienty, ať už se jedná o vzkazy od úředních autorit nebo o vzkazy od jejich obchodních partnerů.
Pokrok se nezastaví – virtuální kancelář
Další možnou službou virtuálního sídla je funkce virtuální kanceláře, což představuje daleko komplexnější službu. V současné době, kdy je na vzestupu trend sdílení čehokoli, ji lze chápat jako přirozený vývojový stupeň v provozování společností a administrativního zabezpečení jejich činnosti.
Virtuální kancelář nabízí podnikatelům možnost sdílení nejenom adresy, ale také administrativního personálu i reprezentativních kancelářských prostor nebo zasedacích místností pro obchodní i pracovní schůzky i jiná jednání. Virtuální sídlo umístěné na zajímavé adrese v centru velkého města zlepší firemní image každé společnosti. Využití administrativních pracovníků virtuální kanceláře uspoří finanční prostředky takovým firmám, které nepotřebují např. sekretářky nebo asistenty při své každodenní práci, ale pouze příležitostně.
Vybrané virtuální kanceláře pak mohou nabídnout další luxusnější služby, jako např. hostesky pro větší firemní akce, soukromé kanceláře určené výhradně k použití konkrétní společnosti či garantovaný omezený počet společností sídlících na dané adrese.
Veškeré vyjmenované služby nabízí naše společnost Profisídla po celé České republice a především na velmi lukrativních adresách v Praze, a to za velmi zajímavé ceny. Neváhejte zavolat, napsat nebo rovnou vyplnit objednávku našich služeb. Těšíme se na vás!