Nemám minci na košík!
Štítky: kolečko do košíku v samoobsluze, Nápady na podnikání, Obchod
Každý z nás vystoupil u supermarketu a směřoval si to směrem ke košíkům. Když hledá mince, nemůže najít vhodnou minci do košíku a začne přemýšlet co bude dělat. První možnost, vezmu si jen malý košík, nákup bude malý, v konečné fázi polovinu nákupu nosí v ruce, protože nemohl si vzít koš velký, druhá možnost, rozměním si (paní v trafice moc ochotná není, jelikož mají od vedení stanoveno, že rozměňovat nemají, takže vám nabídne třeba los, a vy si za cenu rozměnění los koupíte). 3. možnost- můžete si vystát frontu u informací, kde by peníze měli rozměňovat, ale jelikož z důvodu, že nějaký senior zjistil, že mu bylo na lístek namarkována mouka bez slevy, vypadá to, že to vzdáte, jelikož ty 3 koruny bude chtít dostat zpět. Klasický nápad, jak by šlo vyřešit, je že by na takovém „zábradlí“, které ohraničuje prostor s košíky popřípadě u vstupu, byl přístroj, který ve vzhledu stroje na „tramvajenky“ a ten by peníze rozměňoval, samozřejmě není to úplně vhodné, protože by mince musel někdo neustále doplňovat. Proto mě napadl přístroj, vzhledově podobný stále tomuto konceptu, který by nabízel „kolečka“ do košíku, za například 5 Kč s tím, že by spotřebitel do něho vložil pět korun například v korunách a získal tak za to ono zmiňované kolečko. Limit by byl například 50 Kč s možností výběru počtu koleček. Pro spotřebitele by 5 korun přišlo racionální s tím, že příště již kolečko mít bude a do košíku tak bude mít co vložit, ale všichni víme, že by 1/2 lidí kolečko vytrousila, známe to z vlastní zkušenosti.
Rád uslyším Vaše názory – business to není velký, ale rozsáhle rozšiřitelný 🙂
Díky za Váš čas
See u
David Šíma
Počet komentářů: 4
Him
Dobrý den, obávám se, že je pouze malá cílová skupina lidí. Mladí lidé nemají problém získat košík pomocí vložení dvou FAB klíčů, staří jsou na korunu skoupí. Spousta lidí ví, že na informacích Vám prodají (občas i dají) tento žetonek za obdobnou cenu. Jedná se o údržbový systém, který duplikuje službu již poskytovanou infocentrem nákupního domu.
E.
Po dlouhé době zajímavý a konkrétní nápad k poměrně rozsáhlému problému. Osobně bych viděl příjmy z reklamy na žetonech a doplňování nechal na personálu daného supermarketu (doplněním 1x za měsíc ztratí méně času než rozměňováním mincí celý měsíc). Provozovatel centra tak ušetří čas svému personálu. Umístění zařízení by tak bylo možná i zdarma. Zisk by tak mohl být několik tisíc ročně/zařízení.
Pokud by byly pořizovací náklady na zařízení rozumné, dalo by se na tom, při počtu supermarketů, slušně vydělat.
Systém by byl funkční do doby, než by žetonová era zmizela. Vymyslet systém bez žetonů je na jiný příspěvek 🙂
David Šíma
Souhlasím 🙂 Díky za odpověď 🙂
Boro
Nápad dobrý.
Cena za zmenu je ale vysoká a zmena je malá na to aby ľudia boli ochotný zmenu urobiť.
Chcelo by to väčšiu zmenu. Napríklad ako vylúčiť mincu z požičania vozíka?. Minca/Žetón je na prevádzku vozíka nepodstatná.
Minca len zabezpečuje, že vozík bude vrátený na miesto, tým že motivuje ľudí k vráteniu vozíka.
Nájdite spôsob ako motivovať ľudí k vráteniu vozíka bez mince.
Najlepšie taký, ktorý zníži obstarávaciu cenu za vozík pre predajňu aby boli motivovaný zmenu k novému systému urobiť.
Ak potrebujete sparing partnera na rozvoj svojich nápadov, ozvite sa.Želám veľa úspechov.