Nápad na podnikání dovoz nových aut z ciziny
od čtenáře martas
Přemýšlím, podle mého názoru nad zajímavým, podnikatelském záměrem. Od kamarádů co navštívili severské země (především Norsko) vím, že nové Škody (především model Octavia II a Superb) se tam prodávájí cca. o 100 000 Kč,- levněji jako u nás.
Rád bych začal podnikat v tom, že bych nakupoval nové Škody v Norsku, vozil je k nám a prodával s jistou marží v tuzemsku, ale i tak výrazně levněji jak v tuzemské autorizované prodejně Škoda..lákadlo pro českého zákazníka. Moje otázka zní, je to reálné? Má s tím někdo zkušenosti? Co všechno by to obnášelo, co se týče např. legislativy? Jak by to bylo se záručními opravami? Musely by probíhat v Norsku, nebo v rámci autorizované servisní sítě Škoda i u nás?
Předem díky za názory.
Počet komentářů: 21
pepperos
To ej dobry. Takze skodovka to vozi do svedska a ty jim to budes zase brat zpet? Zajimalo by me, zda by se vyplatilo clo, dph a dlasi veci, ktery se musi na celnici zaplatit.
Mam dojem, ze by se tohle nevyplatilo.
jinak můžeš dát příklad ceny v norsku o 100000 levnější? To je opravdu dost. Slyšel jsem, že se rozdíl pohybuje (ne konkrétně v norsku, ale všeobecně v jiných státech EU) okolo 20000 až 30000 Kč.
Markéta
Myšlenka je to pěkná, nic méně chtěla bych vědět konrétní nabídku. Uvažuji o koupi Octavie, jinými slovy mi sděl někdy na internetu Octavie typ XXX ve výbavě Y stojí v CR 560 000kč a za kolik ji jste schopni dovést Vy. Pak by mně zajímalo jak to bude s leasingem, když ho budu chtít a také se zárukou ? pokud uděláš pěkné stránky a podáš důvěryhodné informace sama bych o tom přemýšlela.
Karel
Souhlasim s postem od Markéty je to tak. Chce to konkrétni možnost srovnání a výběru, možná že protože to nikdo nenabídl tak nic takového není. Chce si dát práci s tím to vše zjistit.
welch
Napad se mi libi, mne osobne by zajímalo jak se resi zaruka a leasing – souhlasim s podporou webu, tedy nejakeho trde nabidkoveho portalu.
Stephan
Dobry napad. Bohuzel se domnivam ze to nebude moc rentabilni. Zisk budes mit cca 20-30tis coz neni moc vzhledem k namaze. Dalo by se ale vymyslet nekolik ,,klicek,, jak kupovat za ,,norske,, ceny od distributora, ale auta by Skandinavii vubec nenavstivila. Kazdopadne je to beh na dlouhou trat s potrebou nemaleho kapitalu. Se zarukou ani s leasingem tu problem neni, nemaly problem vidim v rychlosti a nakladech dodani vozu dle pozadavku zakaznika. Neznam cekaci doby u automobilek, ale s papirovym prevodem a prevozem vozu do CR se rozhodne prodlouzi. Jinak dle posilujici koruny skvely napad, ja osobne bych do toho asi nesel…
Helin
Dívali jsme se, jak se pohybují ceny aut v USA – asi bych tam jezdila lepším než Ford Focus, i když to je dobrý auti… Ale neznám clo atd., tak by to možná za zjištění stálo…
Tom
Ahoj lidi, nápad to není špatný (myslím auta z USA), ale je třeba jej pojmout trochu marketingově 🙂
Je třeba sem tahat auta, která jsou na českém, resp. evropském trhu běžná. Pak úprava dle evropských norem vyjde max. do 50tis. Když zvážíte rozdíl v pořizovací ceně, tak to může být hodně zajímavé. Především, když máte kontakt na poláky, kteří to sem tahají v kontejnerech za cca. tisíc dolarů.
Co vy na to?
atto55
pro pepperos: nevim jak jsi to myslel ale norsko NENÍ členskou zemí EU.
dále jsem zjišťoval celní poplatky a clo pro dovoz nového auta s benzínovým motorem o obsahu 1500 – 3000 cm3 konkrétně z norska činí 10% z pořicovací ceny auta( z norské ceny)
a dále musíte započítat 19% dph v CR to znamená , že škoda oktavia typu xxx s vybavou y
je k pořízení v cr za cca 560 000, v norsku za cca 460 000 + 10% clo +19% dph
= cca 602 000. a to nepočítám náklady na dopravu.
Mira
Ahoj, nevím jak je to ve státech unie ale v jednom seriózním internetovém magazínu, jsem zjistil, že nejlevnější Octavie se dá pořídít v Turecku a to přibližně za dvě třetiny ceny, clo a přeprava dělá cca 50-100 tisíc dle ceny vozu. Mrkni na to, je to zajímavý…
Marcel
Zdravím. Jako pokud by je koupil tam a prodal zde, tak asi těžko půjde leasing. A dřív nebo později by ho vzal některý z velkých dodavatelů přes prsty. Tohle lze dělat tak, že se nakoupí ojetiny v bazarech, ale ne nové. Jistě nejsi první, koho to napadlo, ale byl bys mezi prvními, který tohle zkusí. Já bych do toho rozhodně nešel 🙁
petr
zaruka by nebil problem kdyby byl v norsku udelanej predprodejni servis tak pak uz je jendno u ktereho dilera by se provadely zarucni prohlidky a opravy. a leasing by nemel byt problem kdyš kde vzot leasing na oleje auto doveze tak proc by neslo vzit na nove.
tom
Byl jsem minuly rok asi 5 mesicu ve finsku. protoze se hodne zajimam o auta a hlavne o jejich ceny, obesel jsem si nekolik autobazaru a sledoval vyvoj cen bazaroveho zbozi. Nevim kde si vzal to, ze octavky jsou tam o 100000 levnejsi 🙂 Co jsem j zaznamenal tak dieselova oktavka z roku 2003 te tam vyjde stejne jak u nas nova:) Nicmene napad to neni spatny – ale rozhodne nedovazet ze severskych zemi. Treba rakousko (wv, audi..) nebo francie (citroeny a peugeoty) by se mozna vyplatilo.
PAVEL VALEŠ
DO TOHO BYCH NEŠEL SE ZÁRUKOU BY BYL VELKÝ PROBLÉM A CO HLAVNĚ PRODEJ AUT RAPIDNĚ KLESL.
luke
borci to vozej bouraný z dánska,jsou rádi když maj 30tis na aute(spravený),to je na nic,není to tak dávno co denní tisk řešil přesně toto že v dansku ne norsku jsou fakt o kilo levnější nej v cele eu a kdekoliv.stojí za to si to tam koupit pro sebe jinak ne a octavka v turecku je levnejsi protože je bez katalyzátoru nebo ma nakej levnejsi a tak je to vtom autě o všem
vasek
Rád bych vedel kdo je bude kupovat kdyz tonikco nechce a ver mi vím o cem mluvím
zapomen na to kupuj tam radsi lososi
simau
No to jste se asi musel splest, v naopak v Norsku jsou auta dvakrat drazsi. Pri registraci aut se plati velke poplatky ktere stoji stejne jak auto samotne. Mozna u drazsich aut to vyjde o neco mene, ale i tak.ja jsem V Cesku zaplatila za Skoda Octavia tour 330000 a tady prez 300 000 za registraci. A to me vyslo levneji nez bych to auto koupila tady.
JM
Dobrý den.
Reimport automobilů je v EU běžným podnikáním. Šel bych do toho. Buhužel mám jen omezené prostory. S legislativou mám zkušenosti. Nelze to ale dělat sám, je zapotřebí min. 2 lidi. Nemusí to být zrovna společníci, ale sám to člověk nezvládne.
waltr1
je faktem že z nemec se da vozit mnohemlevneji dotace statu je tam velka a nemci na ni umi vydelat prodejem noveho vozu rozdil je i 200000kc je to stat eu a neni daleko servis je tady možny a jazykova bariera taky neni tak velka jako v norsku nebo madarsku
JM
Ještě bych se chtěl ostatních zeptat. Mám totiž takovou obavu. Koupili by jste si úplně nové autao na prodejním plácku v autoazaru tj. ne v autosalonu? Jinak záruka, financování, servis atd. bez problémů, ale to, že takový dovozce nemá prodejnu působí trochu nedůvěryhodně. Napiště svůj názor. Máte důvěru si takto koupit úplně NOVY vůz ? Kdyby to byl vůz předváděcí nebo např. s předčasně ukončeným leasingem, stáří max. 1 rok, to by bylo jiné.
waltr1
no ačka taky prodavaji nova autaod lizařu z madarska nebo niderlandu a jde to
Mája
Dovážim auta a tak vim že koupě nových aut v zahraničí je nerealná jelikož oni nemužou prodat nové auto na export! jediný jak se to dá "obejít" je to že koupíš nějakou předváděčku.