Mají zaměstnanci používat firemní email pro soukromé účely ?
Štítky: podnikání, zkušenosti s podnikáním
Většina firem a institucí zakazuje používat zaměstancům v práci služební email pro soukromé potřeby. Když jsem před léty pracoval jako zaměstnanec, vadilo mně to, ale pod pohrůžkou „oni to sledují ty emaily“ jsem se raději hlásil do soukromých freemailů.
Jsem přesvědčen, že je to demotivující projev nedůvěry k vlastním zaměstnacům a navíc i kontraproduktivní. Prohlížet a kontrolovat dva emailové účty zabere dvojnásobek času, takže ve výsledném efektu tratí zaměstnanec čas, který by mohl věnovat užitečné práci.
Právě z těchto důvodů vždy říkám svým kolegům : „interní nařízení je : používejte emaily k soukromým účelům, nikdo je nekotroluje ani nikdy kontrolovat nebude.“ Držím se hesla co nemám rád nedělej jiným… Dneska mě opravdu velmi překvapilo, že jseme se dostali k nové zakázce právě díky použití firemního emailu k soukromým účelům. Tohle dostal kolega jako reakci na objednávku na jednom eshopu, kdy si jeho majitel přečetl naši firemní patičku.
Dobrý den,
vidím čím se zabýváte, tak bych rád využil příležitosti.
Uvažujeme o tom, že necháme udělat pro náš eshop SEO optimalizaci. Můžete nám něco nabídnout? V jakém rozsahu a cenách?
A další zakázka je na světě ….
1 komentář
Tlampac
Dobrý den,
trochu se zabývám firemní kulturou a souhlasím s Vámi, že používání firemního emailu k osobním důvodům by mělo být spíše podporováno:
– připoutáte si tak lépe zaměstnance k firmě, což posílí loajalitu bez zvyšování mezd
– email je vlastně Vaše reklamní plocha, jak sám píšete
– je to projev důvěry vůči zaměstnancům.